Det helt store bryllup Århus

Det helt store bryllup Århus

I disse krise tider, er det ikke altid man har råd til det helt store bryllup. Bryllupssiderne bugner med store og dyre tilbud, på div. bryllups ting. Men her vil vi vise gode og billige alternativer, til det store og dyre bryllup. For et bryllup behøver ikke at være stort og luxusiøst, for at være godt. Det er jo trods alt jer, det handler om, og ikke tilbehøret.

Aller først, hvordan ønsker i at brylluppet skal være, og hvad siger budgettet ???.

Skriv tingene ned, og snak om det. 

Hvor skal vielsen forgå… skal det være i kirken, eller er rådhuset lige så fint. Eller kan det være noget helt tredje, som på stranden, i skoven eller i baghaven, måske.  Mulighederne er mange, og oplevelserne er lige store lige meget hvor, og hvordan det kommer til at foregå.

Der efter er det tøjet, ringene, samt skal det være fest eller reception mm. Skal der lejes lokaler, eller kan det holdes hjemme, eller noget helt tredje.

Der er meget der skal tages højde for – lav en huskeliste til brylluppet

Men vi prøver og guide jer til en masse alternativer, så det bliver et godt men billigt bryllup.

Huske Liste til Brylluppet
En huske liste til brylluppet. Her vil komme en guide til, alt det man kan/skal huske til et bryllup. Det aller første i skal gøre, er at ligge et budget. 

Hvor meget må brylluppet koste ???

Der efter kommer så selve planlægningen.Her kan i så bestemme, hvor meget kan i selv gøre, lave og hvor meget kan familie og venner hjælpe til med.

Selve huskelisten kunne se sådan her ud:

– Bestil kirke eller rådhus eller borgmester – hvis det skal være et alternativt sted.

– Lav et bryllupsbudget.

– Lav en gæsteliste.

– Festlokale – Hvor skal festen, receptionen eller lign holdes. – bor nogen evt i en boligforening med tilhørenede festlokaler, eller kan det holdes i haven eller lign. Mulighederne er mange.

– Maden -Hvem kan lave den, og hvilken slags mad skal det være??? 

– Bryllupskagen – Hvem kan bage sådan en ???

– Hvem hjælper evt. med at servere, eller er det en ta selv menu.

Bryllupsfotograf – Er nogen i vennekredsen eller familien fix med et kamera, eller kender nogen. Bare husk, at det er jeres bryllupsbilled. Så tænk jer godt om, hvem i sætter til dette job.

– Musik eller underholdning til festen- hvem kan hjælpe med det, og skal det være levende musik, eller kan et anlæg klare det ???

– Hvem står for transporten ???

– Brudehår, makeup og negle – Hvor meget vil du gør ud af dig selv, og hvem kan hjælpe ????

– Køb, lej eller lån brudekjolen.

– Køb sko – til både brud og gom.

– Køb, lej eller lån tøj til brudgom.

– Indhent og udfyld en ægteskabserklæring.

– Aflevér prøvelsesattest til vielsesstedet.

– Køb vielsesringe. – Lav invitationer og send dem ud – dem kan man god
t lave, uden at være den store expert, ellers så er der alternativ, såsom email, sms, ringe, snakke direkte, ja mulighederne er mange.

– Udarbejd en ønskeliste.

– Lav takkekort, bordkort, menukort, risposer m.m – hvis det er nødvendigt. Meget af dette kan evt laves på computeren.

– Vælg forlover (ved kirkelig vielse)

– Vælg 2 vidner (ved både borgerlig og kirkelig vielse)

– Vælg brudepiger og –svende – hvis det er nødvendigt. Husk at tænke på tøj til dem, hvis de skal med.

– Bestil brudebuket, knaphulsblomster, borddekorationer m.m – her kunne man, hvis man er fix på fingerne, selv lave det, eller få familie, venner, bekendte til at hjælpe.

– Forbered tale/sang/event til din tilkommende.

– Øv jer på brudevals – brug evt youtube til sangen og øvelse.

– Bestem hvilke salmer der skal synges i kirken – hvis det er en kirkelig vielse.

– Gennemgå vielsesritualet og ceremonien med præsten – ved kirkelig vielse.

– Udarbejd en bordplan – hvis nødvendigt.

– Køb morgengaver – mange kvinder giver boudoir billeder til manden

– Pak en taske med almindeligt tøj, hvis I skal overnatte ude på bryllupsnatten.